Jaguar I-PACE Concept, adelanto de SUV eléctrico
Jaguar se mete de lleno en el mundo del coche eléctrico. Ni cortos ni perezosos, aseguran que su Jaguar I-PACE Concept un prototipo que adelanta un SUV eléctrico capaz de compararse a uno premium tradicional y ser una alternativa real. Llegará en el 2018 y promete hasta 500 km de autonomía. Bastará con cargarlo una vez por semana. Estará al 80% en 90 minutos, llegando al 100% con 2 horas de carga.
Dos motores para el I-PACE Concept
Nos encontramos con un motor en el eje delantero y otro en el trasero. Ofrecen 400 CV de potencia y un par motor de 700 Nm. “Los motores eléctricos dan una respuesta inmediata sin retraso, cambio de marchas ni interrupciones”, dice el director de la línea de vehículos de Jaguar Land Rover. Así, en 4 segundos ya estaremos yendo a 96 km/h.
Dada la promesa de la autonomía, es importante ver la batería. Es de de ión de litio, refrigerada por líquido y consta de 36 módulos que ofrecen en total 90 Kwh de capacidad. La han elegido por su control térmico y alta eficiencia. Además, el sistema de control de batería se asegurará de que rinda siempre a niveles óptimos. Ambos se sitúan entre los dos ejes en la base del vehículo, que es donde podemos encontrar la tecnología más interesante.
Jaguar ya se zambulló en la Fórmula E con el I-TYPE el pasado septiembre. La compañía va en serio con los vehículos eléctricos y esto es un gran beneficio para esta clase de vehículos. Hemos visto, por ejemplo, como Ferrari se ha introducido en los coches híbridos. Se están mejorado las redes de carga tanto en Europa como en Estados Unidos. La apuesta es cada vez mayor y el futuro es eléctrico.
-------------------------------
Jaguar gets into the world of the electric car. Neither short nor lazy, they ensure that their Jaguar I-PACE Concept a prototype that advances an electric SUV capable of comparing to a traditional premium and be a real alternative. It will arrive in 2018 and promises up to 500 km of autonomy. It will be enough to charge it once a week. It will be at 80% in 90 minutes, reaching 100% with 2 hours of loading.
It is the first fully electric vehicle developed by the company. They also boast of its design. Beyond the visual or aerodynamic benefits inherent in any car, or the design decisions in the exterior and interior maintain the identity of Jaguar, the main challenge has been to move certain elements to positions other than those found in traditional vehicles .
Two engines for the I-PACE Concept
We found one engine in the front axle and another in the rear. They offer 400 hp of power and a torque of 700 Nm. "The electric motors give an immediate response without delay, change of gears or interruptions," says the director of the Jaguar Land Rover vehicle line. Thus, in 4 seconds we will be going at 96 km / h.
Base of two engines
Given the promise of autonomy, it is important to see the battery. It is a lithium ion, liquid cooled and consists of 36 modules that offer a total capacity of 90 kWh. They have chosen it for their thermal control and high efficiency. In addition, the battery control system will ensure that it always yields to optimum levels. Both are located between the two axes at the base of the vehicle, which is where we can find the most interesting technology.
Jaguar already dived in the Formula E with the I-TYPE last September. The company is serious about electric vehicles and this is a big benefit for this kind of vehicles. We have seen, for example, how Ferrari has been introduced in hybrid cars. Cargo networks are improving in both Europe and the United States. The bet is growing and the future is electric.
No comments:
Post a Comment