El Audi R8 e-tron se despide antes de tiempo
Todavía estamos echando de menos al Audi R8 V10 Plus que probamos cuando llegan noticias sobre la gama que no nos gustan. Su variante eléctrica, el Audi R8 e-tron 2015 dejará de fabricarse, tras menos 100 coches producidos, según ha confirmado desde Iglostadt a Car and Driver.
El R8 e-tron, basado en el concept presentado en 2009 (que tomaba como base la primera generación del R8) llegó al mercado junto con las versiones con modelos de combustión del R8 2015. Contar con un superdeportivo eléctrico como buque insignia para impulsar la marca parecía una apuesta inteligente (sobre todo tras el diéselgate), pero la realidad indicaba que no había demasiado interés en venderlo.
Para empezar, la versión eléctrica del R8 nunca aparecía en el configurador en línea. Si querías comprar uno, había que hacer un pedido ad hoc. Tampoco se vendió nunca en Estados Unidos. Y claro, su precio era totalmente desorbitado, costaba entorno al millón de euros. Y ojo, que tenía poderío. Tenía 462 CV de potencia que enviaba a sus ruedas trasera para acelerar de 0-100 km/h en 3,9 segundos y alcanzar nada menos que 250 km/h de punta. Y con una autonomía de 450 km con su batería de 92 kWh.
Todos estos condicionantes han determinado la cancelación de este proyecto. El Grupo Volkswagen acaba de anunciar un gran cambio en su estrategia de producto, en el que los coches eléctricos tendrán mucha importancia… con incluso dos Audi 100% eléctricos en venta en el horizonte de 2018. No podían seguir gastándose recursos en un coche así, por más imagen que diese.
Mientras tanto, los rumores apuntan a un posible Audi R8 V6 que serviría como version de acceso y que podría ver la luza también en 2018. ¿No hay lugar pues para los superdeportivos eléctricos? Tras los fracasos de Daimler y ahora Audi, sólamente queda uno que triunfa, pero cuenta con un pequeño motor de combustión. Nos referimos al BMW i8. ¿Han dado los bávaros con el Saton Grial de los futuros deportivos?
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We are still missing the Audi R8 V10 Plus that we tested when news arrives about the range we do not like. Its electric variant, the Audi R8 e-tron 2015 will stop manufacturing, after less than 100 cars produced, as confirmed from Iglostadt to Car and Driver.
When it was presented at the Geneva Motor Show 2015, the Audi R8 e-Tron looked like the advancement of an electric future beyond cars intended for urban use. Everything an electric supercar! It followed the steps of the Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive, a car with four electric motors and 740 hp of power that cost a whopping 350,000 euros. All told, Daimler also sold very few (all of them in Germany and Norway, only a few dozen).
The R8 e-tron, based on the concept presented in 2009 (which was based on the first generation of the R8) came on the market along with the combustion models versions of the R8 2015. To have an electric supercar as a flagship to boost the Mark looked like a smart bet (especially after the diesel), but the reality was that there was not much interest in selling it.
Detail
For starters, the electric version of the R8 never appeared in the online configurator. If you wanted to buy one, you had to place an ad hoc order. Nor was it ever sold in the United States. And of course, its price was totally exorbitant, cost around one million euros. And eye, which had power. It had 462 hp of power that it sent to its rear wheels to accelerate of 0-100 km / h in 3.9 seconds and to reach no less than 250 km / h of tip. And with an autonomy of 450 km with its battery of 92 kWh.
All these conditions have determined the cancellation of this project. The Volkswagen Group has just announced a major change in its product strategy, in which electric cars will be very important ... with even two Audi 100% electric for sale in the horizon of 2018. They could not continue to spend resources on a car like that, For more image that gives.
Meanwhile, the rumors point to a possible Audi R8 V6 that would serve as an access version and could see the light also in 2018. Is there no place for electric supercars? After the failures of Daimler and now Audi, only one that is triumphant remains, but it has a small combustion engine. We refer to the BMW i8. Have the Bavarians given the Saton Grail of futures sports?
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